Rabu, 8 Disember 2010

PKR PENGKHIANAT MELAYU

Presiden PKR, Datin Sri Dr. Wan AzizahWan Ismail semasa ucapan dasar Presiden semasa Kongres Nasional Ke 7 parti tersebut baru-baru ini telah dengan lantang telah mempersoalkan hak keistimewaan orang melayu, Institusi Raja Melayu dan peranannya dalam sistem pemerintahan negara.
Apakah beliau lupa bahawa selama ini melalui sistem inilah bangsa melayu boleh berdiri hampir sama tinggi dengan bangsa lain sebagai contoh dalam bidang pendidikan. Dengan wujudnya UiTM telah dapat melahirkan golongan melayu yang berpendidikan tinggi dan berkhidmat dalam sektor awam, swasta dan juga tidak kurang yang berjaya dalam perniagaan.
DYMM Sultan Selangor dan DYMM Sultan Pahang juga telah melahirkan rasa dukacitanya diatas kelakuan segelintir rakyat dan orang melayu sendiri yang sanggup mempersoalkan perkara ini. Demi kepentingan politik dalam merealisasikan hasrat menjadi Perdana Menteri dan untuk menagih sokongan kaum lain mereka ini sanggup berbuat apa saja.
Rakyat Malaysia khususnya orang melayu harus sedar dengan permainan parti politik ini yang sememangnya berjuang untuk kepentingan individu dan keluarga bukannya untuk rakyat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan